Volkswagen koncerns aktīvi strādā pie jaunas universālas un vienotas platformas, kas kļūs par pamatu visam topošajam uzņēmuma modeļu klāstam. Nepieciešamība izstrādāt jaunu "ratiņu" ir kļuvusi acīmredzama pēdējos gados, kad elektriskie transportlīdzekļi ir saņēmuši jaunu stimulu attīstībai ar jauna veida akumulatoriem.
Jaunajai platformai vajadzētu būt SSP (Scalable Systems Platform) tehnoloģijai, kas inženieriem nodrošina vienotu "grozu", uz kura pamata ir iespējams viegli konstruēt dažādu klašu automašīnas. Tajā pašā laikā platformai ir modulāra struktūra, kas projektēšanas procesā ļauj izmantot papildu elementus.
VW grupa ir gatava piešķirt iespaidīgus 800 miljonus eiro jaunās arhitektūras izstrādei. Tikai piektā daļa no šiem līdzekļiem tiks tērēta pašas platformas attīstībai. Pārējā nauda būs vajadzīga, lai no jauna aprīkotu rūpnīcas līnijas, kuru apjoms ļauj saražot miljoniem automašīnu gadā.
Volkswagen aktīvi strādā arī pie jauna veida akumulatoriem, kuriem vajadzētu kļūt ietilpīgākiem un kompaktākiem. Starp citu, SSP platforma tiek veidota nākotnei, tāpēc jebkura veida bateriju novietošana uz pamatnes nedrīkst radīt grūtības.