Eiropas automobiļu ražotāju asociācija "ACEA", kuru vada BMW vadītājs Olivers Tsipze, iebilst pret radikālu iekšdedzes dzinēju aizliegumu dažās Eiropas Savienības valstīs. Saskaņā ar iesniegtajiem datiem iekšdedzes dzinēju aizliegums, lai arī tas ir neizbēgams, tomēr ir pārāk optimistisks, kas rada zināmu spiedienu uz autoražotājiem.
Atgādinām, ka līdz 2030. gadam saražotā oglekļa dioksīda daļai Eiropas kontinentā vajadzētu samazināties par 55 procentiem. Nākamais solis būs pāreja uz klimata neitrālu attīstību, kas jāpabeidz līdz 2050. gadam. Tādējādi ES ir iezīmējusi attīstības virzienu, pie kura cenšas pieturēties.
Tajā pašā laikā dažas valstis ir gatavas nākamajos 7–10 gados aizliegt automašīnas ar iekšdedzes motoriem, kas rada nepamatotu spiedienu uz autoražotājiem. Pat ņemot vērā elektrisko transportlīdzekļu augstos pieauguma tempus, ir ārkārtīgi problemātiski piegādāt visiem autobraucējiem kvalitatīvus un pieejamus elektromobiļus.
Šobrīd asociācija "ACEA" ved sarunas ar ES valdību par dažu likumdošanas normu un prasību mīkstināšanu. Galu galā neviens neatceļ pāreju uz elektrisko vilci, bet tas jāveic pēc iespējas adekvāti un savlaicīgi.